Panie i panowie, mówi szef kuchni.
Jest pieczeń wołowa z kwaśną śmietaną wasabi lub kurczak shisomboca z orzo i sojowym yuzu jus. Na deser jest czekoladowe ciasto haupia crunch. A kiedy czekasz, jest ukochana przekąska Pau hana z prażonymi migdałami, krakersami ryżowymi i frytkami lnianymi.
To menu jest mieszanką Hawajskich smaków i światowej klasyki, zaprojektowane tak, aby zaprezentować Hawaje w ekskluzywnym otoczeniu, jednocześnie atrakcyjne dla szerokiej gamy smaków. Jest to oczywiście tylko jedno z menu, które Hawaiian Airlines oferuje obecnie klientom latającym z kontynentalnych Stanów Zjednoczonych na Hawaje.
Teraz, gdy części świata zaczynają otwierać się z powrotem po zamknięciu spowodowanym COVID-19, linie lotnicze zaczynają sprowadzać pasażerów z powrotem na pokład, a szefowie kuchni, tacy jak Wade Ueoka, tworzą nowe menu, aby powitać ich z powrotem.
Jednym z głównych celów dla niektórych linii lotniczych, ponieważ próbują zachęcić podróżnych z powrotem do swoich samolotów, było lokalne jedzenie, które może być nieco mylące dla linii lotniczych z hubami i lotami na całym świecie. Dla Air Canada local oznacza dążenie do zrównoważonego pozyskiwania składników z całej Kanady na potrzeby lotów międzynarodowych.
“Zawsze miło jest dodać lokalnego stylu. Może to być ser z Quebecu lub łosoś z wybrzeża Pacyfiku”, mówi Andrianna Pischos, kierownik ds. projektowania produktów gastronomicznych w linii lotniczej. “Przed pandemią, w zależności od lotu, mogły być tysiące, jeśli nie miliony posiłków. Patrzymy więc na to, co można utrzymać z perspektywy łańcucha dostaw.”
Dla Ueoka, który jest szefem kuchni Hawajskich linii lotniczych, oznacza to pokazanie pasażerom ” smaków i zasadniczo wygodnych potraw, które dorastałem.”Ponieważ Kuchnia Hawajska to mieszanka wielu tradycji i technik gotowania, Ueoka mówi, że stara się włączyć tę mieszankę do każdego menu, które tworzy. Dlatego możesz zobaczyć Hawajskie posiłki, takie jak wieprzowina lau lau lub składniki, takie jak taro, ananas lub orzechy makadamia, gdy pociągniesz stół z tacami podczas lotu Hawaiian Airlines.
Podczas gdy menu jest regularnie odświeżane, wśród niektórych linii lotniczych istnieje nowy cel współpracy z lokalnymi producentami, co oznacza, że zmiany pogody mogą czasami powodować problemy, mówi Pischos. Może to być również trudne przy produkcji przedmiotów na taką skalę, jak te linie lotnicze, gotowanie w kuchniach magazynowych, tworzenie tysięcy porcji na raz.
Ostatecznie jednak mówi, że koncentracja na lokalnych składnikach i menu jest czymś, czego chcą klienci. Dążenie do jasnych, smacznych i unikalnych opcji podczas lotu jest częściowo odbiciem od notorycznie złego jedzenia linii lotniczych (i towarzyszących mu żartów) dziesięć lub dwie lata temu. Ale ponieważ podróżni chcą latać po ponad roku uziemienia, linie lotnicze ponownie naciskają na skupienie się na jakości żywności, aby przekonać pasażerów do lotu. A ponieważ konsumenci coraz bardziej inwestują w to, skąd pochodzi ich żywność, linie lotnicze zaczęły nadrabiać zaległości. Dlaczego nie piec z lokalnymi ziarnami lub pracować z lokalnymi producentami serów, aby uzyskać składniki, które reprezentują Twoje miejsce docelowe, zwłaszcza jeśli podnieca to ludzi do jedzenia podczas lotu?
“Na naszych międzynarodowych stacjach, [pytamy] co to jest typowy posiłek, który można zobaczyć z Brukseli lub że można zobaczyć z Hong Kongu? Co chciałbyś zjeść z rodziną lub przyjaciółmi?”Pischos mówi. “Może to być albo na poziomie składników, albo sama Inspiracja receptury może być bardziej lokalne.”
Pischos twierdzi, że Air Canada ma plany wprowadzenia nowych “ulepszeń” żywności jeszcze tego lata, prawdopodobnie wtedy, gdy spodziewa się fali świeżo zaszczepionych pasażerów. Linie lotnicze rozpoczęły już testowanie nowych opcji bistro na niektórych lotach, umożliwiając pasażerom zakup nowych produktów żywnościowych na pokładzie.
Ponieważ COVID – 19 nadal rozwija się w innych regionach świata, niektóre linie lotnicze wycofują na razie opcje menu, zamiast patrzeć w przyszłość z nowymi menu. Qantas, flagowa Australijska linia lotnicza, twierdzi, że nie spodziewa się powrotu do lotów długodystansowych do października. Przed pandemią linie współpracowały z szefem kuchni Neilem Perrym przez ponad 20 lat, serwując takie produkty, jak grillowany łosoś z makaronem z kałamarnicą i jego charakterystyczna kanapka ze stekiem z pomidorowym smakiem. Przedstawiciele Qantas twierdzą, że kontynuują współpracę z Perry, koncentrując się na sezonowych składnikach, chociaż jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, jak mogą wyglądać ich nowe menu po wznowieniu lotów.
“Każdy ma inny poziom komfortu, a niektórzy ludzie są w porządku z większą lub mniejszą interakcją”, mówi Pischos. “To [znalezienie] tego słodkiego miejsca, które działa dla większości ludzi i upewnienie się, co najważniejsze, że klient czuje się bezpiecznie i komfortowo oraz że cieszy się swoim doświadczeniem.”
Dla niektórych pasażerów ta przyjemność może być jeszcze większa, wiedząc, że ciepłe ciasto ananasowe, które jedzą, zostało przygotowane w Honolulu przez Hawaiian Pie Company. Ponowne skupienie się na świeżych składnikach i lokalnych smakach może pomóc w ponownym rozpoczęciu podróży lotniczych.