Technologia opon rolniczych odnotowała wiele postępów w ciągu ostatniej dekady. Nowe konstrukcje opon, takie jak IF (zwiększone zgięcie) i VF (bardzo wysokie zgięcie), podniosły osiągi opon na nowe wyżyny. Teraz nowe materiały sprawiają, że opony są trwalsze.
Narzędzia uprawowe wyposażone w czujnik głębokości
John Deere Firma JD zaktualizowała swój produkt TruSet o czujnik, który zwiększa dokładność automatu.
We wrześniu BKT ogłosił, że jest teraz w stanie zaoferować kilka opon ag, które wykorzystują pasy aramidowe, a nie stalowe, dla wytrzymałości.
Co to jest aramid? BKT twierdzi, że jest to lekkie włókno o wysokiej gęstości, które jest lżejsze i mocniejsze niż stal. W rzeczywistości aramidowy pas, który waży tyle samo, co stalowy pas, będzie pięć razy mocniejszy.
Konstrukcja taśmy aramidowej gwarantuje większą odporność na przebicie.
“Aramid składa się z włókna o wysokiej gęstości używanego na przykład do wzmacniania struktur mechanicznych w dziedzinie lotnictwa lub do produkcji odzieży ognioodpornej. Taśmy aramidowe niezwykle łączą wysoką wytrzymałość na rozciąganie z lekkością.”
BKT twierdzi, że poszedł o krok dalej, oferując wytrzymałe wersje niektórych opon ag, które wykorzystują pasy aramidowe. Wykonane są z mocniejszej mieszanki gumowej, dzięki czemu opony są bardziej odporne na przecięcia. Opony te oferują również zwiększoną odporność na wstrząsy boczne.
W przypadku opon przedniej osi w ciągniku z napędem na dwa koła marka oferuje technologię aramidową w linii opon Multi-Rib. Zastosowano go również w oponach AS 504 przeznaczonych do ładowarek teleskopowych oraz w linii TR 137 do kombajnów, gdzie odporność na przebicie jest szczególnie ważna podczas zbioru niektórych hybrydowych upraw kukurydzy z bardzo sztywnymi łodygami.
– Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w Grainews.